Monday, May 24, 2010

LIFE MUST GO ON....(PINTU)

Halo2....
Pepagi ni...time nk mai keje tadi sampai la ke sekarang ni jantung aku berdegup kencang...apakah??? hehhee...Masuk je office, terus aku bukak blog ni. Rindu rasanye sbb 2ari aku x jenguk.
Aku selalu surf blog IRA,youSAYme.blogspot.com n terjumpa 1 artikel ni. Ermmm..apa yang tertulis 2 sikit sebanyak ade kena mengena dengan aku jugak..hahhaah. MAMA aku pun da mula bising2 bila lah aku nak tamatkan kisah bujang aku ni...huhuh be patient la MA...tak desparate lagi pun.
Lelaki ni kekadang buat aku tak paham dengan diorang ni. Sometimes, aku da semacam da malas nk pikir. Tapi bila tak dipikir kena jugak di pikirkn...hahaha. Diorang ni kan, akan layan u baik sangat...ambil berat la, sanggup temankan u. Kalau boleh setiap masa, ada je hal yang boleh buat u orang keluar, berjumpa. Sanggup temankan makan. Macam-macam lagi la. Willing to do everything for u. But then, bila u da start suka dia....DAMN*. Diorang ni plak main tarik tali. Kadang 2 senyap tanpa sebab...bengongkan diorang ni...Adess, sakitnye rase.
Pernah tak korang dengar teori PINTU...ekekke...macam ni, mengapa mesti terus berdiri di depan pintu yang sudah tertutup rapat untuk kita masuk, sedangkan masih banyak lagi pintu-pintu yang sedia terbuka untuk kita. Tak perlu mengharapkan lagi pada yang sudah tak perlukan kita. LIFE MUST GO ON.
MAK NDAK pernah pesan...KEEP SEEKING n KEEP HUNTING. Beliau jugak berpesan, jangan takut mengakui yang kita suka sidia. Itu lebih baik dari kita hanya pendam perasaan n makan hati sensorang. Itu pasti sakit.... :(
Bila u da mengaku...then terpulang la pada sidia untuk menolak @ terima u seadanya. Andai sidia menolak, u dah ada jawapan yang pasti...its good for u at least u dah try. Itu xsalah dari u langsung x try. Then, u boleh teruskan perjalanan hidup u to find a TRUE LOVE. In love, kita kena berani to take a risk.huhuhu...berani ke???
Eh...eh, ape sebenarnye yang cuba untuk aku sampaikan ni....hahha. ASH da senget...=P


ANDA MESTI MOVE ON! best thing, make a new friend, thats a start! :-

• Apabila dia tidak jawab call/sms/email…boom, you cari kawan baru!
• Apabila dia hilang tah kemana je…you cari teman baru!
• Apabila tak mengambil berat lagi…cari yang care lebih kat kita!
• Apabila asyik jawab nanti, nanti, nanti…boom, tinggal dia!
• Apabila break aje…MOVE ON!
• Apabila dikecewakan…cepat-cepat mula hidup baru, dunia baru, kawan baru, cari boyfriend baru

BUT, jangan cepat-cepat nak bercinta balik, sebaliknya, Ingatlah… anda berhak untuk enjoy this moment, berkenalan dengan lelaki dan have fun while you single!…and find your Mr Right!

**notakaki> cari la PINTU GERBANG kalau nk masuk.

No comments: