Sunday, June 19, 2011

HATIMU MILIKKU

Pernahkah engkau hargai
cintaku yang sejati

pernahkah engkau mengerti
akan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu
memberiku sejuta pilu

betapa agungnya asmaramu
membuatku terpaku
Disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa


namun sukar untuk aku meluahkan
kucinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa batas degupan jantungku

mungkinkah hatimu milikku jua
kusayang padamu
Kan kuabadikan dikau
suatu kenangan yang manis

yang tak mungkin aku lupa
untuk selamanya

Kan kucoretkan kenanganmu
dalam sanubariku ini

dapat jadi yang terindah
di dalam hidupku ini

Disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa

namun sukar untuk aku meluahkan
kucinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa batas degupan jantungku

mungkinkah hatimu milikku jua
kusayang padamu

Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu
Mengoncang jiwaku
Berombak mencari
Daratan yang damai
Ohhh cintaku

Disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa

namun sukar untuk aku meluahkan
kucinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa batas degupan jantungku ini

mungkinkah hatimu milikku jua
kusayang padamu

 
Aku coretkan kenanganmu
dalam sanubariku ini

agar jadi yang terindah
dalam hidupku ini

notakaki> hatiku milikmu?????

No comments: